skip to main
|
skip to sidebar
Reflexions entorn a les audiovisuals
11.1.09
És futur a Sant Sadurní D´Anoia
Escoltant la entrevista insertada abaix, podreu comprovar que la ficció no està tan lluny o si més no, que és possible.
Podreu comprovar com, en aquesta escola de Sant Sadurní d´Anoia, s´han guiat per la pregunta
què fer amb la tecnologia
; la mateixa inquietant pregunta que s´ens va formular els primers dies de classe, fent un paral.lelisme amb el canvi en què es va trobar la humanitat quan es va inventar la imprenta moderna de Gutemberg al s. XV: L´home - bàsicament els monjos- copiava manuscrits manualment, treballs curts, una feina de molts anys doncs era un treball artesanal (per exemple, 10 anys per fer una biblia). Però no havia pensat en imprimir de manera industrial , de manera que en menys temps es produïssin més pàgines, en numerar-les i compendiar-les en llibres que puguessin arribar a tots els racons, a molta més gent . El procés d´invenció va ser més llarg i costós del que pensava, va haver de demanar ajuda. Però finalment ho va aconseguir i va ser una revolució cultural, segurament la més gran de la història, doncs la gent va aprendre a llegir i escriure. Aquest és el gran pas.
I aquest pas l´ha fet aquesta escola: trascendir del model imperant i integrar la tecnologia en l´educació de manera que la primera estigui al servei de la segona ( i no al inrevés ) , i buscar la manera de desenvolupar en els nens noves competències, les que necessitaràn en un mon dominat per la tecnologia.
I un apunt molt important, bàsic, i d´altra banda avalat per la realitat: ho han aconseguit gràcies a les persones . A l´acció de pares, mestres, empreses i ajut públics. És a dir, un canvi d´aquestes dimensions necessita del suport de tota la societat civil, no podem deixar únicament en mans de ( el govern ?) un canvi de model educatiu. Això també ho podriem traslladar a ensenyaments superiors (Pla Bolònia) segons el meu punt de vista.
El comentari que fa el director de què el nivell competencial assolit és molt alt , similar a les escoles rurals, és rellevant. Perquè a les escoles rurals tenen un nivell competencial més alt?
Finalment, sembla que en aquesta escola tenen una bona organització i dossifiquen les hores davant l´ordinador, fan molt treball cooperatiu etc.. m´agradaria conèixer com són els alumnes de 4rt d´Eso.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Entrada més antiga
Inici
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
La TV
TVE i els somnis
La pantera Rosa
El telenotícies
El cine
La nostra pel.licula
Cinema i drets humans
el cine i la publicitat
El cine, mestre emocional
La publicitat
La publicitat és omnipresent
L´anunci de Machintos
web 2.0 i publicitat
les eleccions americanes by internet
Publicitat, dessig i necessitat
Recull d´articles dels medis
El llibre digital
Facebook a Davos
Aprenentatge a mode esponja
Els natius digitals
Informatius en català
La nova Llei del Cine
Hores de T.V i hores d´internet
El coltan del Congo
Videojocs a l´ensenyança?
La publicitat on line també busca amics
La publicitat on line creix en vendes
Mitjans audiovisuals en l éduació primària
Tecnologia i educació primària
Una mà de contes
Les meves webs preferides
El Pais
Avui
Vilaweb-blocs
La Vanguardia
La meva llista de blogs
PROFESOR EN LA SECUNDARIA
Pensamiento
COMUNICACIÓN AUDIOVISUAL
La pornografía de los disturbios y la parte por el todo. Las reacciones a la sentencia del Procés en los medios
CHISPAS TIC Y EDUCACIÓN. Blog Pere Marquès
Decálogo de medidas anti-fracaso escolar
Bloc del Pitu
L’Altra Ràdio a l’Escola, programa del dia 29 d’octubre
Reflexions de Psicopedagogia
Ens hem traslladat
Etiquetes
cine
(2)
El quadern
(6)
publicitat
(3)
TV
(3)
videos
(2)
Arxiu del blog
▼
2009
(1)
▼
de gener
(1)
És futur a Sant Sadurní D´Anoia
►
2008
(12)
►
de desembre
(3)
►
de novembre
(5)
►
d’octubre
(3)
►
de setembre
(1)
Dades personals
susana
Visualitza el meu perfil complet
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada